Ajankohtaista

Luonnon maut Suomen ruokamatkailun ytimessä


11.11.2025

Visit Finland on teettänyt ensimmäistä kertaa kansainvälisen tutkimuksen siitä, miten Suomi nähdään ruokamatkailumaana. Viidessä maassa (Saksa, Espanja, Ranska, Yhdysvallat ja Japani) toteutetun tutkimuksen tulokset osoittavat, että suomalainen ruokakulttuuri herättää kansainvälisissä matkailijoissa uteliaisuutta, mutta sen tunnettuus on edelleen rajallinen. Potentiaalia nähdään erityisesti puhtaiden arktisten makujen kautta. Kun matkailijat ajattelevat Suomea ruokamatkakohteena, he yhdistävät sen ennen kaikkea kalaan, riistaan, marjoihin ja sieniin

 

Tänä vuonna alkaneessa kolmivuotisessa ruokamatkailuprojektissa on tavoitteena nostaa suomalainen ruoka ja ruokakulttuuri kansainvälisten matkailijoiden tietoisuuteen. Suomen matkailullista vetovoimaa voidaan vahvistaa korostamalla arktisia makuja, puhtaita raaka-aineita, luonnonläheisyyttä, sekä tuoretta riistaa ja kalaa. Tämä avaa mahdollisuuksia muun muassa paikallisille erikoisuuksille, sesonkituotteille ja luonnossa tarjottaville ruokapalveluille.

 

Lue lisää Visit Finlandin tiedotteesta ja tutkimusraportista.

 


Takaisin uutisiin

Haluatko viimeisimmät uutiset luontoyrittäjyydestä sähköpostiisi?Tilaa uutiskirjeemme

 

 

Jos sinulla on alaan liittyvää uutisoitavaa

Ota yhteyttä juha.rutanen(at)aitoluonto.fi

YHTEISTYÖSSÄ

 

MEIDÄT TAVOITAT › Juha / 040 5737 568 Toimisto / 050 3823 022 info@aitoluonto.fi