Ajankohtaista

Suomalaisuus viestinnän kärjeksi


17.03.2020

Suomen maakuva on Japanissa erittäin vahva ja positiivinen ja yleisesti ottaen suhtautuminen Suomeen on hyvin positiivista, silloinkin kun juuri mitään varsinaista tietoa ei ole, mutta miten viestiä arktisesta ruuasta japanilaisille kuluttajille?

 

RuoKasvu -ruokaviennin kehittämis- ja koordinaatiohanke toteutti Japanissa marraskuussa 2019 kaksi kuluttajaryhmäkeskustelua, joissa testattiin arktisuus-viestintäkonseptin toimivuutta japanilaisten kuluttajien osalta tarkoituksena tunnistaa markkinakohtaiset viestinnälliset kärjet. Osallistujiksi kutsuttiin suomalaisten elintarvikkeiden potentiaalista kohderyhmää: koulutettuja, tulotasoltaan keskiarvon yläpuolella olevia ja perheen ruokaostoksista vastaavia henkiöitä, jotka asioivat vähintään silloin tällöin joko ”premium supermarketissa” tai erityisissä tuontiruokaa myyvissä ruokakaupoissa ja he ostavat myös ulkomaisia ruokatuotteita.

 

Lisätietoa

 

 

(Kuva: Pexels.com)


Takaisin uutisiin

Haluatko viimeisimmät uutiset luontoyrittäjyydestä sähköpostiisi?Tilaa uutiskirjeemme

 

 

Jos sinulla on alaan liittyvää uutisoitavaa

Ota yhteyttä juha.rutanen(at)aitoluonto.fi

YHTEISTYÖSSÄ

 

MEIDÄT TAVOITAT › Juha / 040 5737 568 Toimisto / 050 3823 022 info@aitoluonto.fi